Sysco, tüketici kesintileri nedeniyle satışlarında düşüş görüyor
Gıda dağıtıcısı Sysco Corporation (NYSE:SYY) bugün yaptığı açıklamada üçüncü çeyrek satışlarının analist beklentilerini karşılamadığını bildirdi ve bu durumu tüketici harcamalarının azalmasına bağladı. Teksas merkezli şirketin hisseleri, açıklamanın ardından piyasa öncesi işlemlerde %2,3’lük bir düşüş yaşadı.
Başta gıda ve yakıt maliyetleri olmak üzere enflasyonist baskıların dışarıda yemek yeme ve ev dışı gıda alımlarında azalmaya yol açması nedeniyle tüketici temkinliliği dikkat çekiyor. Tedarik zinciri kısıtlamaları ve girdi maliyetlerinde hafif bir rahatlama olsa da taze et, deniz ürünleri ve süt ürünleri gibi kalemlerde yüksek fiyatlar devam ediyor.
Sysco’nun üç aylık net satışları geçen yılın aynı dönemine göre %2,7 artarak 19,38 milyar dolara ulaştı. Ancak bu rakam, Londra Borsası Grubu’nun (LSEG) 19,73 milyar dolarlık beklentisinin altında kaldı. Mevcut ekonomik iklimin yarattığı zorluklara rağmen, Sysco’nun eğitim, seyahat, sağlık ve rekreasyon gibi sektörleri kapsayan geniş müşteri tabanı ve ürün kategorilerindeki çeşitliliği, dalgalanan tüketici eğilimleri ve maliyet baskılarına karşı bir miktar istikrar sağladı.
Sysco, 30 Mart’ta sona eren çeyrekte brüt kar marjını 44 baz puan artırarak %18,6’ya yükseltti. Düzeltilmiş bazda, şirket hisse başına 96 sent kazanarak LSEG analistlerinin hisse başına 95 sentlik konsensüs tahminini biraz aştı.
1969 yılında kurulan Sysco, ürün ve hizmetlerine bağımlı çeşitli endüstriler üzerinde geniş kapsamlı bir etkiye sahip, önde gelen bir küresel gıda dağıtım şirketi haline geldi.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.