Sağlık

Artık Komşularınızın Uykusu ve Huzuru Kaybolmasın: Horlamadan Nasıl Kurtulabilirsiniz?

Horlama, siz farkında olsanız da olmasanız da, yanınızdaki kişinin gecesini kabusa çevirebilir. Ama her şeyden çok kalitesiz bir uyku çekmenize neden olur. Eğer horluyorsanız, bunun hayatınızda her zaman olmasa da bariz zamanlarda sorun yarattığını biliyoruz. Horlamaya son vermek için önerilen on farklı sistemi sizin için derledik!

Horlayan kişiler genel olarak ikiye ayrılır. Horlamanın farkında olan, bundan şikayetçi olan ve neden olabileceği rahatsızlığı anlayanlar vardır. Ve horladıklarını inatla inkar eden ve bundan rahatsız olan kişiyi asla düşünmeyenler…

Doğal olarak, horlama gürültülü ve ısrarcıdır ve yanınızda uyumaya çalışan kişi için asla eğlenceli veya görmezden gelinecek bir şey olamaz. Yani ister kabul edenlerden olun ister etmeyen horlayan birine maruz kalmak horlamayan karşı tarafı her zaman rahatsız eder. İşte hem horlamayı bırakıp daha kaliteli bir uyku çekmenize hem de etrafınızdakilere eziyetinizi sona erdirmenize yardımcı olacak on test:

1. Kilo vermek bir sınav olabilir.

Elbette zayıf insanlar da horlar ve horlamak sadece kiloyla ilgili değildir. Ancak kilo durumunuz horlamanızı etkileyen faktörlerden biridir. Özellikle boyun bölgesinde kilo alımınız varsa, horlamanızı azaltacak veya daha sessiz hale getirecek tekniklerden biri olarak kilo vermeyi düşünebilirsiniz.

2. Yan yatmayı deneyebilirsiniz.

Cenin hali olarak da adlandırılan yan pozisyonda uyumak, horlayan biriyseniz diğer tüm uyku hallerinden çok daha sağlıklı olacaktır. Bu uyku hali, dilinizin boğazınızın arka duvarına değmesini engelleyeceği için sürekli yükselen, sizi ve çevrenizi rahatsız eden horlamanızı azaltmanıza yardımcı olabilir.

3. Uzanırken başınızı gerçekçi bir şekilde destekleyin.

Aslında, yan yatan önceki sistem bu soruna neden olmuyor. Ama “Hayır, ben yan yatamam” diyenlerdenseniz, başınızı gerçek haliyle konumlandırdığınızdan emin olun. Mümkünse yastığınızı birkaç santim yukarıya ayarlayın veya başınızı yükseltmek için fazladan bir yastık kullanın.

4. Mümkünse kötü alışkanlıklarınıza elveda deyin.

Hepimiz sigara ve aşırı alkol tüketiminin genellikle israf olduğunu biliyoruz. Ancak bir şey var: Sigara ve alkol horlayan kaslarınızın gevşemesine neden olur. Aynı zamanda belli bir sürede nefes alma sürecinizi az ya da çok zorlaştırır. Yani horluyorsanız ve sigara ve alkol kullanıyorsanız içine tuz ve karabiber ekliyorsunuz.

5. Yeterince uyuduğunuzdan emin olun.

İyi bir uyku çektiğiniz günlerde kendimizi zinde ve zinde hissederiz. Uykusuz kaldığımız günlerde çok daha çabuk yoruluruz. Horlama hakkında ne derseniz deyin, gereken zaman aralığından daha az uyuduğunuzda kaslarınız gevşer ve bu gevşeme horlamaya yol açar. Yani mışıl mışıl uyumanın ve horlamanızı azaltmanın yollarından biri de düzenli saatlerde uyumak ve yeterince uyuduğunuzdan emin olmaktır!

6. Müzik söyleyin!

İlginç olacağını biliyoruz ama ses eğitimi yapmak yani daha kolay bir şekilde müzik söylemek horlamayı önlemede etkili oldu. Her gün 20 dakika müzik söylerseniz, boğaz kaslarınız kasıldığından horlamanızın azaldığını görebilirsiniz, bu da horlamayı önlemeye yardımcı olur!

7. Nefesiniz açık olsun, burun tıkalı yatmayın!

Yatmadan önce sinüslerinizin temiz olduğundan emin olmalısınız. Tabii ki sümkürmek de bir seçenek ama bazen o kadar da sıkışıklık değil de nefes alırken hissettiğimiz tıkanıklıklar yaşayabiliyoruz. Bu gibi durumlarda burun bandı kullanmanız ve solunum yolunuzu açık tutmanız önerilir.

8. Yastıklarınızı sık sık değiştirin.

Yastık kılıflarından bahsetmiyoruz. Önemli bir anlamda yastığınızın kendisinden bahsediyoruz. Gözle göremediğimiz kadar küçük olan toz akarları yastıkların üzerinde birikiyor. Ve birden fazla kez, bu toz akarları alerjik reaksiyonlara neden olarak horlamaya neden olabilir. Yastığınızı en az altı ayda bir değiştirmeniz önerilir!

9. Gün boyunca bol su için.

Hepimizin bildiği gibi su içmek her zaman faydalıdır ve tavsiye edilir… Horlayan bireyler için su içmek bu durumda daha da değerli hale gelmektedir. Çünkü fikir muhtemelen çok iç açıcı değil ama burnunuzdaki mukusun daha az yapışkan olması ve tıkalı hissetmemeniz için bol sıvı almanız gerekiyor.

10. Klişe gelebilir ama pratik yapın!

Horlayan kişilerin büyük bir kısmı belli kaslarda gevşemeler olduğu için hem kötü uyur hem de etrafındakileri rahatsız eder ve bu da horlamayı tetikler. Hayattaki birçok konunun analizi olan eğitim horlama analizlerinden biridir. Düzenli antrenman ile kaslarınızı sıkılaştırabilir, gevşemelerini engelleyebilir ve horlamanızı önemli ölçüde azaltabilirsiniz!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu